Open Password -  Dienstag, den
25. September 2018

 

# 443

Steilvorlagen für den Unternehmenserfolg - Dark Data - Information Professionals - Yannick Loonus - ConTech 2018 - Data Science - Artificial Intelligence - Machine Learning - Data-driven Content - Open Data - Automating Content Workflows - Blockchain - Knowledge Economy - Trust Building - Data Ethics - Data Management - Hidden Data - Emerging Tech - Deutsches Competitive Intelligence Forum - Wettbewerbsanalyse - Marktanalyse

Steilvorlagen für den Unternehmenserfolg 

Donnerstag, den 11. Oktober 2018, 9.00 Uhr - 14 Uhr, Steilvorlagen für die Informationsvermittlung - Turning Information Complexity into Simplicity - Neue Chancen und Geschäftsmodelle für Information Professionals, auf der Frankfurter Buchmesse, Halle 4.2, Raum Dimension

https://www.infobroker.de/blog/steilvorlagen2018

Vorschau auf Success Story I: Anwendung neuer Methoden

Dark Data zähmen für
Information Professionals


Wie aus unstrukturierten Daten Wettbewerbsvorteile entstehen.

Der Begriff Dark Data beschreibt Daten, die in der Regel unstrukturiert vorliegen (beispielsweise Text) und im Gegensatz zu Big Data nicht für den Erkenntnisgewinn oder als Entscheidungsgrundlage genutzt werden.  Die schlechte Nachricht: Schätzungsweise 80 Prozent des weltweiten Datenbestands sind Dark Data. Die gute Nachricht: Wissenschaft und Wirtschaft verzeichnen rasante Fortschritte bei der Erschließung von Dark Data. Aufgrund von Menge und Komplexität der Daten kommen dabei vorzugsweise Ansätze aus den Bereichen Artificial Intelligence, Machine Learning und Natural Language Processing zum Einsatz. Mit diesen Mitteln analysiert, verwandelt sich Dark Data in einen reichhaltigen Schatz an Informationen, welche von Information Professionals genutzt, mit anderen Quellen vernetzt und zur Generierung eines Wettbewerbsvorteils genutzt werden können.

Dieser Vortrag vermittelt den aktuellen Stand dieser Technologien anhand von Praxisbeispielen aus verschiedenen Branchen (Pharma, Finanzwirtschaft, herstellende Industrie) und liefert Anregungen für Information Professionals, wie neue Technologien in Zukunft den Berufsalltag ergänzen können.

Referent: Yannick Loonus, Chief Sales Offices, Semalytix. Yannick Loonus entwickelt bei Semalytix, die nächste Generation textverarbeitender künstlicher Intelligenz. Semalytix analysiert unstrukturierte Daten aus allen internen und externen Quellen, um verstecktes Wissen in Texten sichtbar zu machen. Zuvor hat Yannick fünf Jahre in der Informationsabteilung der internationalen Unternehmensberatung A.T. Kearney gearbeitet, wo er für das Wissensmanagement in den Industriebereichen Transport, Tourismus, Infrastruktur und Industriegüter verantwortlich war. Während dieser Zeit hat er außerdem an der Schumpeter School of Business and Economics in Wuppertal zum Thema Ethik und Entrepreneurship promoviert und Doktorandenseminare geleitet.

 

ConTech 2018

Transforming Content through Data Science and Emerging Tech

Redaktionelle Anmerkung: Immer noch das Beste, was die europäische Informationsszene zu bieten hat. Siehe auch die Buzzwords zur Konferenz (oben).

www.contechlive,com

Wozu ConTech gut ist

Dazu der Träger Info International:

-             Meet experts & influencers face to face

·         Learn industry trends and how they’re implemented

·         Take time to meet and network with new and old faces

·         Learn in a new space

·         Develop ideas for content based on sessions

·         Evaluate new vendors

·         Enjoy the energy of like-minded individuals

·         Renew your excitement about the work you do


Das Programm - Day 1 – 29th November

09:00 – 10:00 Registration, refreshments and networking

10:00 – 10:45   Opening Keynote: ‘Starting Your AI Journey’ (Andrew Burgess, Adviser, Speaker & Writer on Artificial Intelligence & Robotic Process Automation, AJBurgess)

10.45 – 11:45     Transforming content through data science and AI – assessing the impact and landscape (Speaker: Michael Puscar, Founder, Oiga Technologies

From large content systems to small boutique publishing operations, data science has the potential not only to transform our understanding of our audience, but also the way we create and manage our content, making it more relevant and agile. Our speaker and panellists will discuss the potential impact of this new tech on the world of content.

Panel: Ann Michael, President, Delta Think - Alice Zimmermann, Google Assistant Partnerships, UK, Google - Martha Sedgwick, Executive Director of Product Innovation, SAGE Publications - Michael Head, Senior Research Fellow, University of Southampton    

12:15 – 13:15 Using data science tools to drive new business – an overview of the opportunities

Content for the voice-activated world (Alice Zimmermann, Google Assistant Partnerships, UK, Google)

The future is here: how to deliver answers from smart content with artificial intelligence tools (Jabe Wilson, Consulting Director, Text and Data Analytics, Elsevier)

From products to services – how data technology put customers at the centre of our business (Tim Aitken, Product Manager Inspec, IET)

Applying machine learning to educational content to get actionable data (Daniel Mccrea, Head of Publisher Services, Adaptemy)

14.15 – 15.00 Data-driven content product demos (Nishchay Shah, CTO , Editage

Ada – A Manuscript “Readability Assessment” Screening Solution for Publishers

15.00 – 16.00 Building compelling, user focused data-driven content products

 Anatomy of a modern data-driven content product (Sam Herbert, co-founder of 67 Bricks)

Re-invigorating a middle-aged publisher with machine learning, AI and open data (Jonathan Griffin, Managing Director, IFIS Publishing & Jignesh Bhate, CEO, Molecular Connections)

Daniel Hoadley, Head of Marketing, Incorporated Council of Law Reporting for England and Wales

Automating content workflows – how AI and machine learning can create leaner, faster publishers

Deploying AI and deep learning to better analyse research projects and discover new collaborations, (Christian Grubak, CTO, Chronos)

Applying machine learning to taxonomy creation at GOV.UK (Sona Hathi, Content Strategist &Ellie King, Data Scientist, UK Government Digital Service)

Machine Learning for subject index extraction from scholar texts and tagging in LaTeX (Vidas Daudaravicius, Research Manager, UAB VTeX)

16.30 – 17.15   Afternoon Keynote: “My Artificial Muse”; How can A.I. collaborate with humans in creative and artistic processes? (Albert Barqué-Duran, PhD Postdoctoral Fellow in Cognitive Science & Artist City, University of London)

Das Programm - Day 2 – 30th November

09:00 – 10:00   Registration, refreshments and networking

10:00 – 10:45    Opening Keynote: AI, Blockchain and data science – the next evolution of the knowledge economy (Max Gabriel, CDO, Taylor & Francis and Managing Partner, Informa Ventures)

10.45 – 11.45 Building trust in this age of AI and data science (Speaker TBC)

Panel: Managing bias and protecting truth in the world of data-driven content (Chair: Nick Kind,Independent Strategy Consultant, and Executive Advisor to Area9 Group  - Or Levi, Founder & CEO, AdVerif.ai)

Sarah Gates, Senior Policy Adviser – Data Ethics / Data Strategy, UK Department for Digital, Culture, Media and Sport - Laura Simonite, Account Manager, Publons - Yasemin Erden, Senior Lecturer, Philosophy, St Mary’s University

12:15 – 13.00   Data-driven content product demos

13.15 – 13.45    Lunchtime special session: PDR 4.0: Embracing Opportunities for Information in a Digital Healthcare World (Helen Malone, Director of the Information Hub at GlaxoSmithKline (GSK) and President of the Pharma-Documentation-Ring (PDR)

14.00 – 15.00 Harnessing the power of large data-rich knowledge sets (Speaker TBC shortly)

Harnessing Artificial Intelligence to power data management (Manisha Bolina, Channel Partner Manager, Yewno, Inc)

Building an open repository for scientific institutions to analyse and process data (Yann Mahé, Director Innovation & Business Development, MyScienceWork)

Using data science techniques to enrich published and legacy content (Jason Markos, Director, Platform Capabilities at John Wiley and Sons)

Identifying new knowledge by applying state-of-the-art methods in AI and machine learning (Umesh Nandal, Senior Natural Language Processing Scientist, Elsevier & Gordon Broderick, PhD Director, Centre for Clinical Systems Biology Rochester General Hospital)

Leveraging AI to deliver actionable intelligence for the research ecosystem (Sadia Shahid, Head of Business Development, wizdom.ai)

15.00 – 16.00 Appraising the opportunity for automated content creation and distribution

Bringing AI into the newsroom (Antoine Amann, CEO & Founder, Echobox)

‘JAMES, your digital butler’ – collaborative project from The Times & The Sunday Times and Twipe (Danny Lein, CEO, Twipe)

What do AI and NLP have to do with content creation automation? (Sabine Louët, CEO, SciencePOD)

Delivering value by liberating the hidden data within your content

Content performance: data, (experimental data and statistics Andrew Robinson, Senior Publishing Consultant, Ixxus)

Using modern content technologies to extract value and drive change across an industry (Jo Collins, NEN – Netherlands Standards Association)

Searching by example – bringing semantic similarity to document search with Sage Matchmaker (Alan Maloney, Information Architect SAGE Publishing

16.30 – 17.15   Closing Session: The ConTech Data Science Premium.

The conference delegation will work together in facilitated groups reviewing the conference content specifically looking at:  The opportunities that data driven content strategies can offer - The threats posed, factors to manage and areas to focus on in the coming months- The best ways to realise value in the next year

Deutsches Competitive Intelligence Forum

Wettbewerbs- und Marktanalyse:
Alles beim Alten oder neue Spielregeln?

18. Oktober, Wettbewerbs- und Marktanalyse – Alles beim Alten oder neue Spielregeln? – 10. Jahreskonferenz des Deutschen Competitive Intelligence Forums, in Flemeings Express Hotel, Poststraße 8, 60329, Frankfurt (Konferenz) und ecos office center, Mainzer Landstraße 50, 60325 Frankfurt (Wokshops – in acht Minuten fußläufig von Flemings Hotel erreichbar), 245€ für die Konferenz (für dcif-Mitglieder 145 €) und 250 € für jeden Workshop, Anmeldungen unter maczewski@dcif.de. – Die Programme:

17. Oktober (Workshops):

9 Uhr, Erfolgsgeheimnisse für erfolgreiches Competitive Market Intelligence (Matthias Knapp, Vorstndsmitglied dcif)

14 Uhr, Soziale Medien und Market Intelligence, wen kümmert es? (Irene Koren, Insensis)

18 Uhr, Mitgliederversammlung

18. Oktober (Konferenz):

8.15 Uhr, Registrierung – 9 Uhr Begrüßung

9.15 Uhr, Keynote “Sustainability Intelligence – Messen, Managen, Modifizieren“ (Apu Gosalia, Fuchs Petrolub)

10.45 Uhr, Randbedingungen und Entwicklungen bei Funktion und Tätigkeit der CI/MI (Apu Gosalia, Fuchs Petrolub)

11.30 Uhr, Arbeitsgruppe „Künstliche Intelligenz & Analytics: Wie Algorithmen Daten beflügeln“ (Peter Mengel, InterSystems)

12.00 Uhr, Arbeitsgruppe „Coole Tools für fortschrittliche CI/MI: Mit Software besser und schneller arbeiten“ (Matthias Knapp/Thomas Hill)

13.30 Uhr, Neue Quellen der Informationsgewinnung – Methoden von Ermittlern (Matthias Wilson, Corporate Trust Business Risk & Crisis Management GmbH)

14.00 Uhr, Neue Wege oder „Back to the Roots“? – CI in China und Asien (Alexander Gangnus, Chinabrand)

14.30 Uhr, Arbeitsgruppen „Recherche für strategische/operative Informationen“ und „Recherche in europäichen/exotischen Märkten“ (Alexander Gangnus / Alexandra Nelles)

15.45 Uhr, Moderierte Zusammenfassung der Arbeitsgruppenergebnisse und Konferenzabschluss (Alexandra Nelles, 1. Vorsitzende)

Provider´s Corner

Reuters fördert „Mobil-Revolution“  
in Afrika

Reuters announced it is expanding its African video offering with a mobile-first news video service, Africa Journal. Africa Journal tells the stories of today’s Africa from a local and global perspective, bringing together the best of Reuters pan-African coverage through comprehensive video reporting. This format reflects growing mobile and digital consumption of news on the continent.

GBI-Genios mit FAZ-Einspruch, top agrar und Petfood Industry. Neue Datenbanken bei GBI-Genios (München): „Einspruch“, das FAZ-Magazin für Juristen – „top agrar“,  das im Printbereich eine Auflage von über 100.000 hat – Petfood Industry.

Springer Nature mit E-Buch-Reihe über Roboter. A specially-tailored eBook collection focusing on the fields of intelligent technologies and robotics has now been compiled by Springer Nature. This package focuses on interdisciplinary and dynamic areas of engineering which have emerged from the more traditional disciplines of automation and control.

Library of Congres versorgt Bildungsbereich mit US-Geschichte.  The Library of Congress, in collaboration with educational organizations, announced the launch of two new web- and mobile-based applications related to Congress and civics for use in K-12 classrooms. These new applications transport students through primary sources to some of the most dramatic turning points in U.S. history and immerse them in the related debates.

Quellen: Outsell, GBI-Genios

 

Aus dem Archiv

Push-Dienst Archiv 2017 - Alle Beiträge

Direkt per Klick - alle Open Password Ausgaben in einer Gesamtübersicht.

Mehr...

---